Aşkın dili, dini, rengi hele ki siyaseti hiç yoktur. Korkmayın, aşık olun ve aşkınızın arkasında durun...

15 Ağustos 2014 Cuma

Hayat Şemi/Yazılmayan Şiirler



Yaz okuma şenliği kapsamında şiir kitabı kategorisinde ele aldığım kitap, benim için güzel bir hediye olan kitap(hediye kitaplar en sevdiğim kitaplardır, en sevdiğim hediyelerdir:))
Yani diyeceğim o ki bana hediye göndermek için doğumgünümü beklemeyiniz:)
Neyse;
Dershaneden bir arkadaşım Azerbeycan'da okuduğu zamanlarda bir arkadaşının şiir kitabı çıkardığını ve çevirisinde ona yardımcı olduğundan bahsetmişti. Şiir kitaplarının çeviri yapılınca o ilk duyguyu vermediğini söylemiştim. Çok da sevmem bu yüzden demişim. O da bana kitabı hediye etti ve okuyup yorumlamamı söylemişti.
İşte bu kitap o kitap...
Evet fikrim çok değişmedi çeviri yapılınca bazı duyguları yazmak istediği gibi alamadığımı düşünüyorum. 
Yazar kitabı zaten otobiyografisi şeklinde ele almış.
Şiirleri daha çok kendi hayatıyla ilgili.
Kendisini de çok fazla tanımadığım için birçok yerinde o duyguyu almam zor oldu 
ama bazı yerler vardı ki...
***
Önce
ömür boyunca çizemeyeceği bir resmin önünde,
kuruyup kaldı saçlarının ucuna kadar.
Kuruttu onu
ressam elinde süzülen renkler,
Sonra
narin narin yağan yamur ıslattı onu.
Adım adım uzaklaştı o resimden.
Bu hayretten ayılmamış sevdiği genci,
Hiçbir zaman yerinde olamayacağı
bir kızla gördü
sokağı geçtiği zaman
O çiftler gözden kaybolana kadar,
o yağmur dinene kadar, 
kuruyup kaldı yerinde.
Geçti sokaktan,
geçti yağmurdan,
geçti sevgiden.
Ayaklarını toprağa emanet etmiş bir kahraman
duymadı taşların taşa dönmesini
el açtı iki ayaklılara
yürekler taşa dönmüştü
bundan sonra
gördüklerinden kaçmak istedi
kaçtı, kaçtı o sokaktan,
öyle kaçtı ki,
gölgesi bile yetişemedi ona
ne kadar kaçsa bile 
ne o resim, 
ne o genç,
ne o giyim,
ne de o sokaktan uzaklaşamadı.
Hiç kimsenin yazamayacağı bu şiiri yazdı o gün.
***
acıyorum yüksek katlı binaların
gölgesinde kaybolan şehre,
içinden unutulan ve dolan şehre.
Acıyorum bu şehrin
yağlı tuzlu denizine
denizin tatlı tatı benizine
dibindeki yağını çektik
çektik ayağını çektik
bu hızla büyüyen şehrin...
***
ve annesine olan özlemi dile geliyor dolu dolu




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder