Aşkın dili, dini, rengi hele ki siyaseti hiç yoktur. Korkmayın, aşık olun ve aşkınızın arkasında durun...

13 Mart 2013 Çarşamba

Babalar ve Oğullar/ Turgenyev

Uzunca bir süredir elimde olmasının sebebi, okumaya verdiğim aradan kaynaklanıyordu. Kitaplarımı bir yana atarak herşeyin yolunda gitmesini beklemek ise hiç mantıklı gelmedi. Kendim için severek yaptığım en önemli etkinliğimi hiçe saymak hiç hoş olmadı ve kendimi kınadım.
Şimdi yeniden kitaplarım için bahane yaratmak yerine zaman yaratmaya çalıştığım günlerimde elime yeniden aldığım kitabımı bitirdim.
Ara verip soğutmasam oldukça keyifli giden bir kitaptı aslında...
Yinede keyifle bitirdim.
Şimdi yarım kalan tüm itaplarıma geri dönüyorum kısa sürede kitaplığımda okunmamış kitabım kalmayacaktır
veeeeeeeeeeeeee...
Yeniden kitap siparişi vericem:)


şimdi gelelim kitabıma:
Kitap hem babalar ve oğullar arasındaki kuşak çatışmasından bahsederken hem de dönemin toplumsal ayrımından oldukça etkili bahsetmekte. Özellikle Bazarov, bu iki ayrımın da göbeğinde bir karakter.

Bazarov bir nihilisttir. İnançlara geleneklere tam anlamıyla karşıdır. Kadınlara olan düşkünlüğünün yanında aslında aşka da karşıdır. Aslında Bazarov'un içinde hissettiğim duygusallığın bana özgü bir izlenim mi yoksa her okuyan aynı fikirde midir seçemedim. Herşeye karşı olmasının yanında başka nedenler aramaya kalkıştım. Kitabın akışını bırakıp Bazarov'a takıldım nedense...
Bir boşvermişlik, yalnızca ve yalnızca bilime adanmışlık gibi gözüken kişiliğinin altında belki de duygusal olarak bağlanmaktan kaçınmak vardı. Bu da onu hem aşka hem aileye hem geleneklere... ve dahasına karşı takındığı tavır ile gösteriyordu.
...
Kitap hakkında bilgi vermeyi sevmem okuyun ama Bazarov'a dikkat edin:)
Bugünlük de yorumlarımın sonuna gelmiş bulunmaktayımmm:)
Her ne kadar sağlıklı bir yorum olmasada kitabımız genel anlamıyla böyle işte:)

2 yorum:

  1. Keşke benimde olaydı böyle kitap okuma alışkanlığım :\

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki başka güzel alışkanlıklaın vardır...
      Ama kitaptan edindiğin dostlukların yerini hiçbirşey tutmuyor...

      Sil