Aşkın dili, dini, rengi hele ki siyaseti hiç yoktur. Korkmayın, aşık olun ve aşkınızın arkasında durun...

19 Eylül 2012 Çarşamba

Goethe/Genç Werther'in Acıları


bu incecik kitabı birkaç gün önce elime bir aldım. Daha sonra okuyacak vakit bulamadım ve kaldı. Neyse ki bugün tekrar aldım ve bitirdim.
Açık söylemek gerekirse kitabı beğenmedim.
konular arasında çok kopukluklar vardı bağlamakta zorlandım ve bu sıkılmama sebep oldu. Tek etkili yanı Albert gelene kadar Lotte ile birlikte geçirdikleri zamanlardı.Albertin gelmesinden sonra ve Lotte ile evlenmeleri üzerine belki de Werther'in ruhsal durumu ve bunalımı rahatsız etmişti beni.
Genç Werther'in Acıları, Goethenin 25 yaşındayken yazmış olduğu etkili romanlarından biridir. O dönem roman yayınlandıktan sonra gençlerde birçok intihar vakasına rastlanılmış ve sanırım yasaklanmış o dönem.
bu dönemde bir Werther salgını yaşanmaz belki ama hala etkili olduğunu söyleyebilirim.
yinede siz ne düşünürsünüz bilemem ama ben sevemedim...

...
İnsan hayatta geçici bir yolcudur. Kendi varlığına en çok inandığı, dostlarının hatıralarında ve gönülllerinde en çok izler bıraktığını sandığı yerde bile kalplerden silinir ve izleri kaybolur. 
Hem de ne çabuk!
...
Acılarımla alay ediyorum. Gönlümü kendi halime bıraksam, birbirine en yakın duygular biraraya gelecek.
...
Ey ulu tanrım! Önce akıl sahibi olup sonra onu kaybetmedikçe mesut olmamak insanların alınyazısı mı?
...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder